Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

ΛΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑ “ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ” ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ... ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥΣ ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ΟΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ


Γίνεται πολύς λόγος τελευταία για τις αποκαλούμενες “Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές” . Πολύς λόγος που έχει να κάνει και με το επίπεδο και το ποιόν των κρίσεων και της λειτουργίας τους και εσχάτως με το κόστος λειτουργίας τους και τις αμοιβές των μελών τους.
Το ΛΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑ και τα μέλη του έχουν επισταμένα και επί σειρά ετών ασχοληθεί με την λειτουργία των αρχών αυτών και έχουν καταδείξει και με κείμενα και με δράσεις τις αντινομίες στην συγκρότηση και λειτουργία τους.
Αντίστοιχα, το ΚΙΝΗΜΑ και τα μέλη του έχουν, όχι μόνο καταγγείλει, αλλά και προτείνει την ριζική αναδιάρθρωση των “ανεξάρτητων διοικητικών αρχών” και την μετατροπή τους σε “ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ” (από τα δημοσιευμένα κείμενα του κινήματος δείτε π.χ. ΛΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ : ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ , ΤΟ ΝΕΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ , ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ κ.α.)
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ “ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ” ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ
Οι αποκαλούμενες ανεξάρτητες διοικητικές αρχές είναι αυτονομημένοι τυπικά και οργανωτικά σχηματισμοί της δημόσιας διοίκησης με οριοθετημένο από το νόμο έργο. Η ίδρυση και λειτουργία τους θεσπίζεται με νόμο και στις περισσότερες των περιπτώσεων αποτελεί επακόλουθο υποχρέωσης του κράτους, που προέρχεται από την νομοθεσία της Ε.Ε. 
 
Ο θεωρητικός σκοπός της ύπαρξης ανεξάρτητων διοικητικών αρχών είναι η ανάθεση σε αυτές ειδικών έργων και διοικητικών καθηκόντων, τα οποία θα πρέπει να διεξάγονται αυτόνομα σε σχέση με την κεντρική διοίκηση. Ανεξάρτητα δηλ. από παρεμβάσεις της εκάστοτε κυβέρνησης και των άλλων οργάνων της διοίκησης. Για τον λόγο αυτό και οι ανεξάρτητες αρχές αυτές έχουν τυπικά διοικητική και ιεραρχική αυτονομία από το υπόλοιπο σώμα της δημόσιας διοίκησης.
ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ οι “ανεξάρτητες” διοικητικές αρχές αποτέλεσαν τόπο βολέματος ημετέρων της κάθε κυβέρνησης, αφού η επιλογή των μελών τους ξεκινά από τους υπουργούς. Το κράτος – λάφυρο του κόμματος που έχει την εξουσία λειτουργεί και σε αυτή την περίπτωση. Δεν είναι μάλιστα λίγες οι φορές που οι θέσεις κατανέμονται (άτυπα και σκοτεινά) με βάση την κοινοβουλευτική δύναμη και άλλων κομμάτων για να υπάρχει στήριξη στις αποφάσεις και στις ενέργειες. Για ποια ανεξαρτησία μπορεί να γίνει λόγος, όταν οι διοικήσεις και τα μέλη των επιτροπών ορίζονται από τους υπουργούς και την κοινοβουλευτική πλειοψηφία, όταν τα μέλη ορίζονται ή αλλάζουν με πρωτοβουλία της κυβέρνησης ; Η πρακτική έχει δείξει ότι στην συγκρότηση των αρχών και επιλογή των μελών τους δεν είναι λίγες οι παρεμβάσεις και πιέσεις μεγαλοκεφαλαιούχων και εταιρειών για την επιλογή “δικών τους ανθρώπων”. Τα συμφέροντα και στην περίπτωση αυτή παρεμβαίνουν για να προστατεύονται τα συμφέροντά τους και να έχουν εσωτερική πληροφόρηση ... .
Η ποιότητα του έργου των “ανεξάρτητων” αρχών είναι αντίστοιχο της προέλευσης των μελών τους, της στελέχωσης και επάνδρωσής τους. Νομίζω πως μεταξύ των Ελλήνων πολιτών ελάχιστοι θα βρεθούν που θα δηλώσουν ικανοποιημένοι από την δράση και το έργο των “ανεξάρτητων αρχών” και δεν είναι λίγες οι φορές που οι αρχές αυτές, η δράση και η αδράνειά τους έχουν απασχολήσει αρνητικά το πανελλήνιο. Δεν θα εισέλθουμε σε περιπτωσιολογία, θα σταθούμε μόνο στην ουσία και η ουσία είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ανεξάρτητων αρχών μπορεί κάλλιστα να κατηγορηθεί ότι όχι μόνο δεν επιτελεί επιτυχημένα το έργο της, αλλά και για απουσία ενεργειών, τροχοπέδηση, ευνοιοκρατία, έλλειψη ανεξαρτησίας, ποδηγεσία. Ο προβληματισμός της σκεπτόμενης και γνωρίζουσας κοινωνίας είναι έντονος και βαθύς. Οι “ανεξάρτητες αρχές” ενσωματώθηκαν στις καχεξίες του ελληνικού κράτους, του μηχανισμού και έγιναν οι ίδιες μέρος τους.

ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ
Το ΛΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑ έχει τις λύσεις και τις συγκεκριμένες προτάσεις.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που βλέπουν ως λύση την αποκαλούμενη “αξιοκρατία” . Την σύνδεση δηλαδή της θέσης μέλους μιας αρχής με τα πτυχία που έχει αποκομίσει το κάθε υποψήφιο μέλος της. Ομως το ζήτημα είναι βαθύτερα συστημικό: κανείς δεν μπορεί να βεβαιώσει ότι όποιος έχει πτυχία, μάστερς και διδακτορικά (έχει δηλ. επενδύσει μια περιουσία στην συστημική του εκπαίδευση) θα είναι ικανός και προπαντός τίμιος. Περαιτέρω, κανείς δεν μπορεί να βεβαιώσει ή να αποκλείσει την εξαργύρωση της επιλογής του σε όσους τον επέλεξαν, τον πρότειναν ή τον στήριξαν, έχει “υποχρέωση” ... . Αυτή η “υποχρέωση” είναι σαφές ότι αργά ή γρήγορα θα λειτουργήσει. Δεν είναι συνεπώς εφικτές και ουσιαστικές οι λύσεις του δήθεν αξιοκρατικού ορθολογισμού, δεν υπάρχει τέτοιος σε καμία χώρα και σε κανένα οργανισμό στο διεθνές περιβάλλον. Είναι ορισμός του συστήματος που λειτουργεί με επιρροές και λόμπυς συμφερόντων και το βλέπουμε κατάδηλα ακόμα και σε διεθνείς αρχές και οργανισμούς. Η “αξιοκρατία” είναι μια πλατωνική ουτοπία, την οποία εκμεταλλεύεται το σύστημα για να αποκοιμίζει τους πολίτες, να τους στερεί τον λόγο και να κάνει ανενόχλητο την δουλειά του εις βάρος τους.
Ως ΛΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑ, ως κίνημα της δημοκρατίας, της αληθινής ζωής και της απελευθέρωσης των ανθρώπων έχουμε ασχοληθεί ενδελεχώς με το ζήτημα και έχουμε θέσει τον ελληνικό λαό απέναντι στις μοναδικές λύσεις. Μένει από όλους μας να γίνει το αποφασιστικό βήμα, το απλό βήμα συμμετοχής και συναίνεσης. Στις προτάσεις μας για την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ( ΛΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ : ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ http://laikometopo.blogspot.com/2011/06/blog-post_23.html), αλλά και σε άλλα κείμενά μας έχουμε ήδη κάνει λόγο για την ριζοσπαστική δημοκρατική εφεύρεσή μας, αυτή των Δημοκρατικών Κοινωνικών Αρχών. Είναι το απάγαυσμα της σκέψης και του στοχασμού πολλών ανθρώπων επί δεκαετίες και είναι η πραγματική λειτουργική δημοκρατική τομή. Θα αντικαταστήσουμε τις δοτές αρχές με αρχές που θα έχουν τη νομιμοποίησή τους από την ίδια την κοινωνία. Ετσι δεν θα λογοδοτούν τα μέλη τους παρά μόνο στον λαό και θα εργάζονται ως ανακλητοί αιρετοί και κληρωτοί για τον ίδιο τον λαό. Στον λαό θα είναι “υποχρεωμένα” τα μέλη τους.
Προτείναμε λοιπόν και θέτουμε υπ' όψιν όλων, υπ' όψιν ολόκληρου του ελληνικού λαού την μοναδική λυτρωτική λύση, την μοναδική λειτουργική λύση που είναι και παράλληλα λύση πραγματικού εκδημοκρατισμού και μετασχηματισμού της κοινωνίας σε κοινωνία με κέντρο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του: τις Δημοκρατικές Κοινωνικές Αρχές.
Οι Δημοκρατικές Κοινωνικές Αρχές μεταβιβάζουν την εξουσία στην πηγή της, στον Ελληνικό Λαό και συγκροτούνται με τις ακόλουθες βασικές αρχές:
Πραγματώνουν την Δημοκρατία, καθώς επιλέγονται με καθολική ψηφοφορία (πολυήμερη και με ψήφο που δίδεται με την κλασσική μέθοδο, αλλά και μέσω διαδικτύου). Οι εκλογές διεξάγονται με ένα ενιαίο ψηφοδέλτιο για να έχει τραγικά αποτελέσματα η διαίρεση του κομματισμού. Μετά από μία εκλογή μπορεί κάποιος αριθμός μελών να κληρώνεται ανάμεσα στους εκλεγέντες, αλλά για αυτό θα αποφασίσουμε εμείς, ο ίδιος ο ελληνικός λαός.
Είναι πολυμελείς (για να εξασφαλιστεί η συμμετοχή και έκφραση όλων των απόψεων και για να αποφευχθεί η ισχύς του χρηματισμού των μέλη τους).
Τα μέλη των επιτροπών έχουν τριετή (3ετή) θητεία και δεν μπορούν να επανεκλεγούν – κληρωθούν παρά μόνο για μία ακόμα φορά. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται η καθεστωτικοποίηση κάποιων συνεχώς επιλεγόμενων προσώπων.
Τα μέλη των επιτροπών είναι ανακλητά από τον λαό με απλές και σύντομες διαδικασίες. Με τις ίδιες διαδικασίες μπορεί να ληφθεί απόφαση, να ανακληθεί απόφαση ή να ελεγχθεί η αρχή από τον λαό.
Τα μέλη των επιτροπών είναι άμισθα. Στο τέλος κάθε έτους αποφασίζεται από μία άλλη αρχή, αν και πιο συμβολικό ποσό θα δοθεί στα μέλη κάθε επιτροπής , ανάλογα με το έργο που επέδειξε.
Οι υπάρχουσες “ανεξάρτητες διοικητικές αρχές” διαλύονται ή συγχωνεύονται. Οι δύο τελευταίες λύσεις συνιστούν όχι μόνο λύση απέναντι στην φαυλοκρατία, αλλά και λύση για την κατασπατάληση των πόρων του ελληνικού λαού (χρηματικών και ανθρώπινων).
Δημιουργούνται νέες αρχές σε καίριους τομείς της κοινωνικής ζωής και της κρατικής λειτουργίας (π.χ. στην Δικαιοσύνη), ώστε να περάσει η εξουσία διοίκησης και ελέγχου πραγματικά στον ελληνικό λαό. Είναι το ουσιαστικό βήμα δημοκρατίας για να γίνει ο λαός αυτής της χώρας πραγματικά κυρίαρχος της χώρας και τους κράτους του, όχι κατά το κενό και παραβιασμένο γράμμα- ευχολόγιο της αφηρημένης συνταγματικής διάταξης, αλλά στην κυρίαρχος στην ουσία της ζωής και της δράσης του.
Παράλληλα, το σύστημα – πρότασή μας δεν είναι παγιωμένο και αρτηριοσκληρωτικό. Ως κίνημα της φιλοσοφίας που θέλει κέντρο της κοινωνικής δράσης τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, ως κίνημα των δημιουργών, εμπνευστών και συμμετόχων αυτής της φιλοσοφίας και πολιτικής θέσης πιστεύουμε στην διαρκή αυτοθέσμιση των κοινωνικών και πολιτικών θεσμών. Αλλωστε ο άνθρωπος ο ίδιος είναι – είμαστε ένα ον εξελισσόμενο και μεταβαλλόμενο δεν θα ήταν συνεπώς δυνατόν να προτείνουμε λύσεις παγιωμένες ανακόλουθες με την φύση μας και την εξέλιξη.
Είναι αυτονόητο ότι μόνο με τον τρόπο αυτό οι “αρχές” θα γίνουν πραγματικά ανεξάρτητες, υπηρέτες του εντολέα τους : του ελληνικού λαού και αυτόν μόνο θα έχουν στο νου τους, όταν λειτουργούν στο όνομά του και για τα δίκαια και τα συμφέροντά του.
Το Λαϊκό Κίνημα είναι εδώ για να εκφράσει τον ελληνικό λαό, να του δώσει την ελευθερία, την πνοή, την ελπίδα, τις λύσεις, για να συγκροτήσει και να αξιοποίηση για το κοινό καλό τις πραγματικές δυνάμεις του.

Γίνετε μέλη του λαϊκού κινήματος, δηλώστε την φιλία σας, συγκροτήστε ομάδες προβληματισμού και δράσης σε όλη την χώρα για να γίνει πραγματικότητα ξανά η πραγματική Ελλάδα.

ΛΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑ: ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΥ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ


Η ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου